بررسی عملکرد سال ۱۳۹۹ کارگزاری حافظ

بررسی عملکرد سال ۱۳۹۹ کارگزاری حافظ
15 فروردین

کارگزاری حافظ سال ۱۳۹۹ را با وجود تمامی فراز‌ونشیب‌هایی که بازار بورس و بازار سرمایه ایران و جهان به واسطه

کارگزاری حافظ سال ۱۳۹۹ را با وجود تمامی فراز‌ونشیب‌هایی که بازار بورس و بازار سرمایه ایران و جهان به واسطه کرونا و تحریم‌های ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، به خوبی سپری کرد و سال ۹۹ را به سالی برای ارتقا و نوآوری در ارائه خدمات غیرحضوری برای مشتریان خود تبدیل کرد. در این گزارش به بخشی از فعالیت‌ها، اقدامات کلی و دستاوردهای کارگزای حافظ پرداخته شده است.

سال ۹۹ سالی بود پر از بالا و پایین و اتفاقات پیش‌بینی نشده که همه اقتصاد جهان و اقتصاد ایران را دستخوش تغییرات کرد. در این میان بازار بورس و سرمایه ایران هم شاهد اتفاقاتی بود که هیچ‌کدام قابل پیش‌بینی نبودند، از جمله رشد صعودی بازار بورس در ابتدای سال و افت شدید آن در نیمه دوم سال ۹۹ جزو مواردی بود که کل بازار سرمایه را دستخوش تغییر کرد. کارگزاری حافظ اما تلاش کرد تا همگام با تمامی این فراز و نشیب‌ها به جلو پیش برود و نه تنها به رشد و اعتلای بازار سرمایه کمک کند بلکه به رفع نیازهای مشتریان و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه هم کمک کند.

همه موفقیت‌های کارگزاری حافظ در سال ۱۳۹۹ در حالی به وقوع پیوست که کشور ما علاوه بر مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا با شوک‌های بزرگی همچون تحریم‌ها و البته صعود و نزول بازار بورس مواجه بود. در بررسی نتایج ثبت شده از فعالیت‌های کارگزاری حافظ در سال ۹۹ می‌توان رشد این کارگزاری را به خوبی دید. کارگزاری حافظ سال گذشته موفق به افزایش سرمایه خود شد و توانست در پذیرش مشتریان جدید هم رکورد جدیدی به ثبت برساند. همچنین سرمایه ثبتی این شرکت با افزایش ۲۵۵ میلیاردی همراه بوده است.

کارگزاری حافظ از سال ۱۳۸۳ وارد بازار بورس شد و با گذر زمان توانست جایگاه خوبی در میان کارگزاری‌ها به دست آورد. این شرکت به همراه صندوق سرمایه گذاری مشترک حافظ، صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین و صندوق سرمایه گذاری عقیق به ارائه خدمات بورسی و سرمایه‌گذاری در بازار پرداخته است.

شایان ذکر است که کارگزاری حافظ در سال ۱۳۹۹ موفق شد پنج شعبه جدید به شعب ارائه‌دهنده خدمات بورسی خود در شهرهای تهران، کرج، اراک، فردوس و خوی اضافه کند.

سال ۹۹ زمان خوبی برای رشد کارگزاری حافظ

با وجود تمام مشکلاتی که در سال ۹۹ در بازار سرمایه ایران و جهان اتفاق افتاد کارگزاری حافظ توانست به خوبی رو به جلو گام بردارد. با توجه به گزارش‌های مالی منتشر شده، این شرکت در سال ۹۹ توانست رتبه هفتم برترین کارگزاری کشور از لحاظ حجم معاملات را کسب کند.

این مجموعه در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار کد فعال حقیقی و حقوقی دارد. علاوه بر تمام این موفقیت‌ها باید اذعان داشت کارگزاری حافظ با دارا بودن رتبه «الف» و در اختیار داشتن تمامی مجوزهای لازم اعم از ارائه خدمات اعم از خرید و فروش اوراق بهادار، مشاوره عرضه و پذیرش، خدمات تامین مالی، تاسیس و مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری، مدیریت سبد اوراق بهادار، مشاور سرمایه گذاری، پردازشگری اطلاعات مالی را از سازمان بورس و اوراق بهادار) و با سبد گسترده­ای از تمامی خدمات مهم بازار سرمایه، خدمات کاملی را به مشتریان خود ارائه داده است.

در کنار تمام این موفقیت‌ها می‌توان گفت سال ۹۹ سال تحول و نوآوری در این کارگزاری بوده است. این کارگزاری در سال ۹۹ با هدف اجرای سیاست‌های تجارت الکترونیک، اقدام به به روزرسانی سیستم‌های خود کرده و تمام تلاش خود را انجام داد تا کلیه خدمات بورسی را رفته‌رفته به سمتی سوق دهد که کلیه امور را برای مشتریان خود و علاقه‌مندان به بازار سرمایه به صورت غیرحضوری ارائه دهد، تا آنها بتوانند به سهولت و بدون نیاز به مراجعه به کارگزاری کارهای خود را انجام داده و از حضور در کارگزاری بی‌نیاز باشند.

به طور کلی باید گفت کارگزاری حافظ همواره تلاش کرده حافظ سرمایه‌های مشتریان خود باشد و در این راستا تاکنون همه تلاش‌های خود را معطوف به ارائه خدمات هر چه بهتر و پاسخگویی هر چه سریع‌تر به مشتریان قرار داده است که خوشبختانه با اقدامتی که در سال‌های اخیر در این مجموعه انجام شده می‌توان رشد خوبی در پشتیبانی و پاسخگویی مشتریان حافظ دید.

مروری بر عملکرد کارگزاری حافظ در سال ۱۳۹۹

سال ۱۳۹۹ برای کارگزاری حافظ سال ارائه خدمات نوین بود. در ادامه با بخشی از این خدمات که در راستای یکپارچه‌سازی ارائه خدمات انجام شده و یا در آینده نزدیک در سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد بیشتر آشنا می‌شویم.

کارگزاری حافظ در راستای یکپارچه‌سازی ارائه کلیه خدمات بورسی تلاش کرده سیستمی جامع ارائه دهد که مشتریان بتوانند کلیه خدمات مورد نیاز خود را در یک پلتفرم به انجام برسانند. با وجود این سیستم جامع و یکپارچه به زودی همه مشتریان حافظ می‌توانند همه امور بورسی خود را به راحتی مدیریت کنند. از جمله کارهایی که در این سیستم یکپارچه قابل انجام است می‌توان به مشاهده پرتفوی فردی، مشاهده و ویرایش اطلاعات شخصی، مدیریت سهام عدالت اعم از ثبت سفارش فروش و نمایش اشاره کرد.

یکی دیگر از خدمات کارگزاری حافظ که قدم‌های اولیه انجام آن در سال ۱۳۹۹ برداشته شده، راه اندازی سامانه پذیرش آنلاین است؛ این سامانه با ارائه خدمات کاملا غیرحضوری شامل ثبت نام، احراز هویت سجام، دریافت حساب معاملات بورس اوراق بهادار، دسترسی به سامانه آنلاین و دسترسی به سامانه اینترنتی، مشتریان خود را از صرف هزینه و زمان زیاد بی‌نیاز کرده است. البته سایر خدمات غیرحضوری نیز در حال راه‌اندازی است که به زودی ارائه خواهد شد.

به طور کلی می‌توان این مژده را به مشتریان کارگزاری حافظ داد که این کارگزاری قصد دارد در سال ۱۴۰۰ کلیه خدماتش را به صورت مجازی ارائه دهد و تمامی خدماتی که در بالا به آنها اشاره شد در این راستا انجام شده و در سال جاری تکمیل خواهند شد.

کلمات کلیدی

اخبار

پیام بگذارید